Grudniowa ET41-144 A/B

96370_3

Prezentujemy najnowszy model lokomotywy elektrycznej ET41-144 A/B w barwach PKP Cargo.

PIKO-96370

  • Lokomotywa elektryczna towarowa
  • ET41-144 A/B
  • PKP Cargo
  • epoka VIa
  • producent: H. Cegielski, Poznań
  • nr fabryczny: 144
  • rok budowy: 1981
  • oznaczenie fabryczne typu: 203E

Lokomotywa ET41-144 A/B rozpoczęła swoją służbę na PKP w roku 1981, w Lokomotywowni Stargard Szczeciński, na terenie ówczesnej Pomorskiej DOKP. Niezależnie od późniejszych zmian w strukturach Służby Trakcji PKP (utworzenie MT Szczecin z dniem 01.07.1997, a następnie MZ Szczecin od dnia 01.04.1999) miejsce jej stacjonowania nie zmieniło się, aż do 01 sierpnia 1999 roku, kiedy przydzielona została do Zakładu Taboru we Wrocławiu, a miejscem jej utrzymania była Sekcja Wrocław-Brochów.

W roku 2009 lokomotywa ET41-144 A/B przeszła naprawę rewizyjną w ZNTKiM w Gdańsku, podczas której m.in. zmieniono jej zderzaki na elastomerowe. Lokomotywa otrzymała także nowe, niebieskie malowanie spółki PKP Cargo.

Lokomotywa ET41-144 pozostaje w eksploatacji do dziś i od sierpnia 2012 roku, oznaczona już dodatkowo numerami EVN: 91 51 3 160 221-0 (PL-PKPC A) / 91 51 3 160 222-8 (PL-PKPC B), znajduje się na stanie Śląsko-Dąbrowskiego Zakładu Spółki w Katowicach. W roku 2012 wyposażono ją w pantografy połówkowe produkcji polskiej, typu 160EC.

Model lokomotywy ET44-144 A/B firmy Piko, odwzorowuje jej wygląd z okresu bezpośrednio po naprawie rewizyjnej ukończonej dnia 19 stycznia 2009 roku, wykonanej przez ZNTKiM w Gdańsku, a więc z okresu, w którym przydzielona była do Dolnośląskiego Zakładu Spółki PKP Cargo we Wrocławiu. W tym czasie lokomotywa ET41-144 nie nosiła żadnych oznaczeń wskazujących na jej przydział, co zostało odwzorowane w modelu. Lokomotywa ta nie miała wówczas wspomnianych wyżej pantografów połówkowych, ani też nie była jeszcze oznaczona numerami EVN.

Model możesz kupić w naszym sklepie: http://modelarski.eu/elektrowoz-et41-144-ab-typ-203e-pkp-cargo-p4414

96370_2

96370_01

Grudniowa ET41-144 A/B
Share
Tagged on: